چهار شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

ايران از نظر خدمات فني و مهندسي نيروگاهي در خاورميانه اول است

ايران از نظر خدمات فني و مهندسي نيروگاهي در خاورميانه اول است

تهران -معاون هماهنگي توليد توانير گفت: در تعميرات نيروگاهي و در سخت ترين شرايط كاري، ابتكارات فراواني توسط متخخصان داخلي صورت گرفته و بر اين اساس به جرات مي توان گفت ايران از نظر خدمات فني و مهندسي نيروگاهي در خاورميانه رتبه اول را داراست.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، عبدالرسول پيشاهنگ روز سه شنبه در نشست خبري در محل شركت توانير اظهار داشت: هم اكنون تمام نيروگاه هاي كشور بصورت شبانه روزي از نظر وضعيت توليد و انتقال برق تحت نظارت و كنترل قرار دارند.
وي ادامه داد: توليد، انتقال و توزيع سه حلقه اصلي در صنعت برق هستند كه مكمل يكديگر بوده و نقصان در هريك از آنها حلقه هاي ديگر را تحت تاثير قرار مي دهد.
پيشاهنگ افزود: هم اكنون بهره برداري در بخش توليد و انتقال برق در كشور تحت نظر معاونت بهره برداري توانير قرار دارد و در اين راستا 16 شركت برق منطقه اي و 36 شركت توليد توسط اين معاونت پايش مي شود.
اين مقام مسوول خاطر نشان كرد: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته و براي اولين بار در كشور برنامه تعمير نيروگاه هاي حرارتي تا پايان فروردين ماه بصورت صد در صد انجام شده و اين در حالي است كه در سال هاي گذشته اين امر تا پايان خردادماه صورت مي گرفت.
پيشاهنگ گفت: در سال گذشته با گرماي زودرس مواجه بوديم كه اين امر زنگ خطري براي انجام سريع تر تعميرات نيروگاهي در سال جاري بود.
وي تصريح كرد: برنامه تعمير نيروگاه هاي كشور در حالي انجام شد كه از نظر فشارهاي اقتصادي خارجي بر كشورمان در شرايط ويژه اي قرار داريم اما اين امر با درايت و پشتكار متخصصان كشورمان بخوبي اجرايي شد.
پيشاهنگ يادآور شد: در اين راستا بيش از 65 هزار مگاوات ظرفيت نيروگاهي كشور تا پايان فروردين ماه سال جاري با تكيه بر توانمندي هاي متخصصان داخلي به سرانجام رسيد و بر اين اساس به جرات مي توان گفت كه هم اكنون قادر به صدور خدمات فني و مهندسي به ساير كشورها در زمينه تعميرات نيروگاهي هستيم و در اين زمينه كمترين وابستگي را به ساير كشورها داريم.
معاون هماهنگي توليد توانير اضافه كرد: بسياري از نيروگاههاي كشور در طول دوره تعميرات بازتواني مجدد شده و برخي از آنها نيز بهينه سازي و بازسازي شدند و در اين ميان در سال گذشته بعنوان سال همت مضاعف - كار مضاعف راندمان نيروگاه هاي كشور بيش از نيم درصد افزايش يافت.
پيشاهنگ اظهار داشت: در سال گذشته سرويس و نگهداري كليه خطوط و پست هاي انتقال برق بخوبي صورت گرفت و در نقاط حادثه ساز اصلاح و بهينه سازي هاي لازم اجرا شد و موارد اخلال زا در شبكه نيز برطرف شدند.
وي تصريح كرد: شركت توانير توانست زمستان گذشته را با تامين مناسب سوخت مورد نياز نيروگاه هاي كشور بخوبي پشت سر گذارد و اين در حالي بود كه در مدت زيادي از سال بيش از 10 هزار مگاوات ذخيره برق داشتيم كه افزايش صادرات برق را نيز در پي داشته است.
معاون هماهنگي توليد توانير خاطر نشان كرد: واحدهاي حرارتي نيروگاه هاي كشوردر آستانه فصل تابستان آمادگي توليد 37 هزار مگاوات برق را دارند و بقيه نياز برق كشور از نيروگاه هاي برق آبي و ساير منابع تامين مي شود.
وي تاكيد كرد: هم اكنون قطعات نيروگاهي (شير كنترل بويلر) در داخل كشور ساخته مي شود كه پيش از اين تنها در انحصار دو كشور دنيا بود و آن را در اختيار ايران قرار نمي دادند اما ايران به سومين سازنده آن تبديل شده و قيمت تمام شده آن 10 درصد از مشابه خارجي آن كمتر است.


تاریخ خبر: 13900222
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی