سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

افزايش بهاي مواد غذايي

پيش بيني افزايش بهاي مواد غذايي در جهان

تهران- كمتر از يك سال پس از بدترين خشكسالي كه موجب از بين رفتن يك سوم محصول گندم روسيه شد و قيمت هاي جهاني مواد غذايي را افزايش داد، شرايط آب و هوايي به مراتب بدتري مزارع شمال امريكا تا اروپا و آسيا را تحت تاثير قرار داده است.

به گزارش گروه اقتصادي ايرنا به نقل از پايگاه خبري بلومبرگ،‌ دولت امريكا اعلام كرد، كشت ذرت در اين كشوركه بزرگترين توليد كننده آن در جهان محسوب مي شود، با نرخ رشدي معادل نصف نرخ رشد آن در سال 2010 افرايش يافت.
كانادا اعلام كرد، مزارع اين كشور در شرايط بدي هستند به طوري كه تنها سه درصد بذرها كاشته شده اند در حالي كه معمولا 40 درصد آنها كاشت مي شود.
همزمان با وخامت اوضاع در مزارع كانادا،‌ خشكسالي در ايالت كانزاس آمريكا نيز كشت گندم در اين ايالت را در بدترين موقعيت آن از سال 1996 قرار داده است.
مشكل خشكسالي همچنين كشت غلات در فرانسه، غرب استراليا و چين را نيز تهديد مي كند.
در حالي كه در نيمكره شمالي هنوز در آغاز فصل كشت قراردارد، بهاي ذرت در معاملات سلف به دو برابر مقدار آن در سال گذشته افزايش يافت زيرا موجودي ذخاير آمريكا به كمترين مقدار آن در 15 سال اخير كاهش يافت و بهاي گندم در معاملات سلف نيز 55 درصد نسبت به سال 2010 بالاتر رفته است.
سازمان ملل اعلام كرد، هزينه هاي جهاني مواد غذايي در ماه آوريل (12 فروردين تا 10 ارديبهشت) براي نهمين بار در 10 ماه گذشته افزايش يافت و هزينه هاي بالاتر كالاها باعث مي شود توليد كنندگان مواد غذايي از جمله شركت هاي جنرال ميلز و مك دونالدز كراپ قيمت ها را براي مشتريان خود افزايش دهند.
استرلينگ ليدل معاون رييس تحقيقات خواروبار و كشاورزي در كمپاني رابو اگريفايننس در سنت لوييس امريكا كه درصورت وخامت شرايط آب و هوايي انتظار مي رود بهاي ذرت را به هشت دلار در هر بوشل برساند ، گفت: با توجه به شرايط بد آب و هوايي، پتانسيل بالايي براي بروز مشكلات وجود دارد.
وي افزود: شرايط بسيار تورمي خواهد بود زيرا ما قبلا در موقعيت سختي قرار گرفته ايم.

تاریخ خبر: 13900222
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی