چهار شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

برخي از اسناد ترخيص كالا در گمرك حذف مي شود

برخي از اسناد ترخيص كالا در گمرك حذف مي شود

تهران- معاون امور گمركي گمرك جمهوري اسلامي گفت: با توجه به تحريم هاي اعمال شده عليه كشور، در مواردي كه توليد محصول كشور سازنده براي گمرك احراز شده باشد، از اخذ برخي اسناد كه اختيار قانوني گمرك است، خودداري خواهيم كرد.

محمد رضا نادري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ،افزود: اين امر در كاهش زمان ترخيص كالا از گمركات موثر است.
وي با بيان آنكه‌ در سال جاري دستور العمل اجرايي كنوانسيون تجديد نظر شده كيوتو كه سال گذشته در مجلس شوراي اسلامي تصويب شد، به گمركات ابلاغ مي شود،‌ افزود: قرار است اين امر در راستاي تحريم اجرايي شود.
وي كاهش زمان ترخيص كالا را از برنامه هاي سال جاري گمرك دانست و گفت: فراخوان اين امر به تمامي گمركات ستادي كشور صاحبنظران،‌ وزارت بازرگاني ، ‌وزارت صنايع و معادن ارايه شده است تا با بهره گيري از نظرات مجموعه اين سازمان ها راهكار اجرايي آن مشخص شود .
معاون امور گمركي گمرك جمهوري اسلامي تصريح كرد: سهم 22 گمرك كشور در صادرات 68 درصد است كه اين گمركات براي كاهش زمان ترخيص كالا به طرح انتخاب مسير اظهارنامه مجهز شده اند.
نادري اظهارداشت : در رويه واردات نيز 14 گمرك كشور كه سهم بيش از 86 درصد در ترخيص كالاهاي وارداتي دارند به اين طرح مجهز شده اند.
به گفته وي ،‌ متوسط زمان ترخيص كالا براي مسير سبز كمتر از شش ساعت ،‌ در مسير زرد كه بررسي اسنادي است كمتر از 13 ساعت و مسير قرمز بيش از 19 ساعت است .
نادري با اشاره به تشكيل كارگروهي در گمرك براي تعريف كالاهاي واسطه اي با مشاركت مركز آمار ،‌ معاونت برنامه ريزي رياست جمهوري ،‌وزارت بازرگاني ،‌بانك مركزي و وزارت جهاد كشاورزي،‌گفت: بر اساس مصوبه اين كارگروه كالاهاي مصرفي مستقيم به بازار مصرف وارد مي شوند و كالاهاي سرمايه اي و واسطه اي در فرآيند توليد مورد استفاده هستند.
به گفته وي ،‌ در سال گذشته ميزان واردات در بخش كالاهاي سرمايه اي و وسطه اي 89 درصد و واردات كالاهاي مصرفي نيز تنها 11 درصد بوده است.


تاریخ خبر: 13900220
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی