چهار شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

اسپانیا و مغرب بر گسترش روابط اقتصادي تاكيد كردند

مادريد- ميگل سباستين وزير صنعت و بازرگاني اسپانیا و صلاح الدين مزوار وزير اقتصاد و دارايي مغرب در ديدار و گفت و گو با يكديگر بر لزوم گسترش مناسبات تجاري اقتصادي ميان دو كشور تاكيد كردند.

بنا برگزارش ايرنا، ميگل سباستين در اين ديدار با اشاره به لزوم انجام اصلاحات سياسي ، اجتماعي و اقتصادي در مغرب، خاطر نشان شد كه اصلاحات قضايي مغرب بايد يكي‌ از مهمترين اهداف دولت اين كشور براي بهبود امنيت سرمايه گذاري دراين كشورباشد.
وي در اين ديدار كه پنجشنبه شب در مادريد صورت گرفت، با بيان اينكه براي اسپانیا برقراري روابط بازرگاني با مغرب از اولويت برخوردار است، يادآور شد كه 56 درصد مبادلات تجاري مغرب با اتحاديه اروپا بوده و اسپانیا دومين كشور صادركننده كالا به مغرب مي‌ باشد .
سباستين تصريح كرد كه مغرب اصليترين بازار در آفريقا براي اسپانیا و چهارمين مقصد صادراتي خارج از اتحاديه اروپا پس از ژاپن، چين و هند به شمار مي رود .
ميزان صادرات اسپانیا به مغرب در سال 2010 ميلادي با افزايش 8/11 درصدي نسبت به سال قبل ازآن، به سه ميليارد و 450 ميليون يورو رسيد و متقابلا واردات آن از مغرب نيز بيش از15 درصد افزايش يافت.
سباستين با بيان اينكه بيش از 500 شركت اسپانیايي در مغرب مشغول فعاليت هستند و ميزان سرمايه گذاري اسپانیا در آن كشور به سه ميليارد و 490 ميليون يورو مي رسد، تاكيد كرد: براي جذب سرمايه هاي خارجي ،وجود قوانين شفاف در هر كشوري بسيار حائز ا
هميت است .
بنا بر گزارش منابع خبري اسپانیايي، صلاح الدين مزوار وزير اقتصاد و دارايي مغرب نيز در اين خواستار افزايش حضور اسپانیا در بازار كشورش شد و گفت: مغرب از طريق اتحاد با اسپانیا ، مي تواند به اهداف بلند خود برسد .
يك هيات بلندپايه سياسي اقتصادي مغرب متشكل از شش وزير اين كشور عصر ديروز به منظور ديدار و گفت وگو با مقامات اسپانیايي براي گسترش مناسبات تجاري في مابين دو كشور وارد مادريد شده و ازسوي خوان كارلوس پادشاه اسپانیا مورد استقبال قرار گرفت.
هدف ازسفر دو روزه هيات مغربي گسترش روابط بين دو كشور و حضور سرمايه گذاران اسپانیايي در بخش هاي انرژي، حمل و نقل،
زيربنايي و گردشگري مغرب عنوان شده است .
هيات مغربي متشكل از صلاح الدين مزوار وزيراقتصاد ، نيزار بركه وزير نماينده نخست وزيري در امور اقتصاد و دارايي , ياسر ازناگي وزير گردشگري و صنايع دستي، احمد رضا چامي وزير صنعت و بازرگاني، كريم قلاب وزير راه و ترابري و امينه بنجادرا وزير معادن ،انرژي ، آب و محيط زيست است .
اين هيأت را يوسف امراني دبير كل امورخارجي‌ دولت و محمد هوراني رئيس كنفدراسيون سازمان هاي مديريتي مغرب همراهي مي‌ كنند .

تاریخ خبر: 13900214
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی