جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

مدوديف خواستار مشاركت اسپانيا در مدرنيزاسيون روسيه شد

مسكو - دميتري مدوديف رييس جمهوري روسيه ، امروز (جمعه) در ديدار با خوان كارلوس پادشاه اسپانيا در شهر سنت پترزبورگ ،خواستار مشاركت اسپانيا در مدرانيزاسيون روسيه و توسعه همكاري هاي علمي و تكنولوژيكي ميان دو كشور شد.
به گزارش ايرنا از مسكو، مدوديف در اين ديدار كه در آن سران محافل بازرگاني روسيه و اسپانيا نيز حضور داشتند، گفت: ظرفيت بزرگي براي گسترش همكاري هاي دو كشور در عرصه هايي همچون صنايع نفت و گاز و انرژي وجود دارد ، اما علاقمنديم كه همكاري ها در ساير زمينه ها هم توسعه يابد.
مدوديف در اين رابطه بر لزوم بسط و گسترش روابط و همكاري هاي دو كشور در عرصه هاي حمل و نقل و زيرساخت هاي مربوطه، صنايع سبك و گردشگري تاكيد كرد.
وي همكاري هاي دو كشور در عرصه فناوري هاي پيشرفته را حائز اهميت دانست و با اشاره به تصميم دولت روسيه براي تغيير ساختار اقتصاد اين كشور از اقتصاد بر پايه مواد خام به اقتصاد مدرنيزه متكي بر فناوري هاي پيشرفته ، از شركت هاي اسپانيايي براي مشاركت در اين زمينه و همكاري با شركت هاي روسي در اجراي طرحهاي مشترك دعوت كرد.
رييس جمهوري روسيه همچنين از حجم مبادلات بازرگاني سالانه روسيه و اسپانيا كه در سال گذشته به 7 ميليارد دلار رسيد، ابراز خرسندي كرد و افزود: اين رقم با وجود بحران مالي جهاني بدست آمده است.
در ديدار خصوصي سران روسيه و اسپانيا هم موضوعات دوجانبه و مسائل مهم بين المللي همچون مسئله خاورميانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
از برنامه هاي ديگر سفر خوان كارلوس پادشاه اسپانيا به روسيه، افتتاح سال فرهنگي مشترك روسيه و اسپانيا است كه عصر امروز طي مراسمي در موزه آرميتاژ شهر سنت پترزبورگ انجام خواهد گرفت.
خوان كارلوس پادشاه اسپانيا از روز پنجشنبه براي ديدار رسمي دو روزه به دعوت دميتري مدوديف رييس جمهوري روسيه در شهر سنت پترزبورگ بسر مي برد.



تاریخ خبر: 13900124
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی