سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

تجربه حضور اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا در نمایشگاه مجازی ایران
گفتگوی خبرگزاری نمایشگاه مجازی ایران با دکتر محمد طاهری، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا:

نمایشگاه مجازی ایران که از اسفند ماه سال ۹۹ برگزار شد، تا خرداد امسال نیز ادامه داد. رویدادی که در این دوران پاندمی کرونا بهترین و موثرترین اقدامات برای رونق‌دهی به فعالان کسب و کار و فعالیت‌های اقتصادی است. در این رویداد مجازی غرفه‌های بسیاری توانسته اند عنوان غرفه برتر را از آن خود کنند که در این میان غرفه اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا یکی از برگزیدگانی است که توانست با به کارگیری ایده های خلاقانه در فهرست غرفه‌های برتر قرار بگیرد.  به همین بهانه گفت وگویی با محمد طاهری رئیس اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا داشته ایم که در ادامه می خوانید:

 

با توجه به اینکه غرفه اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا جزو غرفه‌های برتر نمایشگاه مجازی ایران شده است، از تجربه حضور در این نمایشگاه بفرمایید و اینکه نکات موثر در موفقیت تیم اتاق در این رویداد چه بوده است؟

 

در وهله اول باید به امکانات ایجاد شده در نمایشگاه مجازی ایران اشاره کنیم. غرفه‌های مجازی طراحی شده دارای امکاناتی است که به راحتی می‌توانستیم خدمات خود را به علاقمندان نشان دهیم و در این میان امکان ایجاد شرایطی جهت جذاب‌تر شدن غرفه‌های مجازی از غرفه‌های فیزیکی هم وجود داشت. همچنین استفاده نامحدود از بیلبورد‌ها، استفاده از آلبوم عکس، معرفی خدمات شرکت ها به زبان‌های مختلف، چینش غرفه بر اساس ۱۰۰ الگوی متنوع از پیش تعیین شده و حتی الگوی جدید مورد نظر، امکان قرار دادن ویدئو های معرفی و راه‌های ارتباط با شرکت مورد نظر نیز از نکات مهم دیگری بود که  از مزیت‌های نمایشگاه به شمار می رود. در این راستا اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا سعی کرد از کلیه امکانات استفاده کرده و نسبت به قرار دادن معرفی نامه ای صحیح از اتاق به ۳ زبان جهت جذب مخاطبین خود اقدام کند. همچنین نباید از مدت زمان مناسبی که برای این نمایشگاه در نظر گرفته شد، غافل شویم؛ چرا که مدت زمان ۳ ماه برای برگزاری این نمایشگاه بسیار مفید و از نظر هزینه برای غرفه داران به صرفه بوده است.

مورد بعدی اطلاع رسانی برگزاری این نمایشگاه در سطح گسترده برای جذب مخاطب ایرانی و خارجی به بازار ایران است. اقدامات اتاق مشترک در این رابطه شامل برگزاری جلسه با حضور رییس محترم کمیسیون فناوری اتاق ایران جناب آقای مهندس طلایی در خصوص معرفی مزایای و امکانات نمایشگاه مجازی، اطلاع رسانی به کلیه اعضای این اتاق مشترک، اطلاع رسانی نمایشگاه از طریق شبکه‌های اجتماعی مجازی و وب‌سایت‌های اتاق مشترک به ۳ زبان فارسی، اسپانیایی و انگلیسی و همچنین ارسال اطلاعات نمایشگاه به ۱۳۴ اتاق بازرگانی و انجمن در اسپانیا، ارسال اطلاعات نمایشگاه به سفارتخانه‌های طرفین و برگزاری جلسه با آقای استبس رایزن بازرگانی سفارت اسپانیا در ایران و آقای مهندس طلایی جهت معرفی نمایشگاه و امکانات جانبی آن می‌شود.

 

در خصوص روز اسپانیا در نمایشگاه مجازی ایران نیز اگر ممکن است اطلاعاتی را ارائه دهید.

 

از دیگر برنامه های مورد نظر اتاق ایران و اسپانیا ، برگزاری روز اسپانیا در حاشیه نمایشگاه مجازی ایران به منظور معرفی فرصت‌های تجاری دو کشور است. سالن کنفرانس مجازی که از طرف نمایشگاه در اختیار اتاق مشترک قرار می‌گیرد، این امکان را فراهم می‌آورد. همچنین اتاق مشترک ایران و اسپانیا سعی در برقراری ارتباط و داشتن نمایندگی در ایالات مختلف اسپانیا داشته که در این خصوص همکاری بسیار خوبی با ایالات کاتالونیا و آندالوسیا ایجاد شده است و امیدواریم در روز اسپانیا شاهد حضور ایشان باشیم.

 

به نظر شما دیجیتال مارکتینگ در دوران پاندمی کرونا چقدر میتونه به فعالیت‌های اقتصادی کمک کنه و چه مزیت‌هایی برای اونها دارد؟

 

با توجه به همه گیری کرونا و در کنار آن رشد رسانه‌های دیجیتال و تغییر رفتار افراد جامعه، دیجیتال مارکتینگ هر روز بیشتر از قبل مورد توجه قرار می‌گیرد. این تغییر رفتار به صورت آنی از بین نمی رود و با توجه به سهولت کار و ذخیره وقت، به رفتاری مداوم تبدیل خواهد شد. بنابراین در چنین شرایطی شرکت‌ها، سازمان‌ها و کلیه ارائه دهندگان خدمات و تولیدی‌ها باید رو به جلو حرکت کرده و نگرش خود را به مخاطب محصول یا خدمات خود نزدیک کنند. در دنیای دیجیتال مارکتینگ مخاطب خود را می‌توانیم به درستی انتخاب کنیم که هزینه و وقت  بیهوده و گزاف برای بازار غیرمخاطب و غیر مرتبط هدر نرود و طرفین در دنیایی شفاف با وجود رقبا، یکدیگر را بیابند. ماهیت عمومی شرح خدمات می‌تواند در بازار دیجیتال، تخصصی تر شده و به فراخور نیاز افراد شخصی سازی شود که این امر با ارتباط تنگاتنگ فروشنده و خریدار امکان‌پذیر است و در صورت نتیجه مثبت منجر به تبلیغ در همان فضای مجازی شده و بر شرح خدمات عمومی نیز افزوده می‌شود. آنلاین بودن بازاریابی دیجیتال ما را با حوزه ای وسیع و جهانی تر از مخاطبین مواجه می‌کند و حتی این حوزه را به راحتی از محدودیت در یک شهر یا استان به سمت کل کشور و یا حتی  فضای بین المللی شدن پیش می‌برد. بازخورد دریافتی از مخاطب آسان‌تر و در صورت عدم رضایت، هزینه کمتری بابت اصلاح موارد صرف می‌شود. درصد بالایی از اشخاص، چه حقوقی و چه حقیقی در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و دیجیتال مارکتینگ دسترسی آنها به بازار و بازار به آنها را بسیار آسانتر می‌کند. قدرت دیجیتال مارکتینگ را می‌توان با استراتژی‌های مناسب و پیاده سازی موثر درک کرد. امروز فرصت‌های بسیار زیادی برای رشد کسب و کار به کمک فضای مجازی ایجاد شده و این انتخاب ماست که ایجاد کننده یا مصرف کننده این فرصت‌ها باشیم، یا به طور کل به فرصت سوزی‌ها ادامه دهیم.

 

رویدادهایی مانند نمایشگاه مجازی تا چه حد می‌تواند در این دوره تاثیرگذار باشد؟ تجربه اتاق مشترک ایران و اسپانیا در این مقوله چگونه بوده است؟

 

با وجود وابستگی روزافزون ما به تعامل دیجیتال، نمایشگاه‌ها همچنان یکی از عناصر مهم تقویم تجاری هر صنعت هستند و فرصتی را برای غرفه‌داران فراهم می‌کنند تا آخرین پیشنهادات خود را درباره ارتباطات، نام تجاری، شبکه و معاملات نزدیک ارائه دهند. بیماری همه‌گیر کنونی صنعت را در بحران قرار داده است و انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی برآورد می‌کند که لغو و به تعویق انداختن نمایشگاه‌ها در حال حاضر بیش از ۱۵ میلیارد یورو بر اقتصاد جهانی تأثیر داشته است. با افزایش لغو نمایشگاه‌ها ، سمینارها و سایر رویدادها به دلیل بحران ناشی از Covid-19 ، شرکت‌های سراسر جهان برای اطمینان از تداوم تجارت خود با چالشی مواجه می‌شوند که می‌بایست سریع واکنش نشان دهند. خوشبختانه در هر بحرانی همیشه فرصت‌هایی وجود دارد. به محض آغاز لغو رویدادهای تجاری از سال گذشته ، گزینه دیگری  با عنوان رویدادهای مجازی ظاهر شد.  اخلال در بازار جهانی اخیر باعث می‌شود تا شرکت‌ها ارزیابی کنند که آیا واقعاً برای بازاریابی محصولات جدید به نمایشگاه های حضوری احتیاج دارند یا کافیست خود را در یک بازار هدف عرضه کنند. پس از پاندمی کرونا بسیاری از شرکت‌ها تصمیم خواهند گرفت که یک استراتژی کارآمدتر با حضور کمتر در رویدادها را در پیش بگیرند و در عوض بودجه بازاریابی خود را به جایگزین‌های کم هزینه‌تر منتقل کنند. در میان آنها ، سه گزینه برای نمایشگاه‌های تجاری در اسپانیا محبوبیت یافته اند:

نمایشگاه‌های تجاری مجازی: از آنجا که هزینه‌های سفر و حضور در نمایشگاه‌ها بسیار سنگین است، نمایشگاه‌های مجازی جایگزین ارزان‌تری هستند. چنین رویدادهایی ضمن صرفه جویی در هزینه‌های سفر ، اسکان ،راه اندازی و پردازش، امکان ارتباط مستقیم با مخاطب مدعو را ایجاد می‌کند.

وبینارها : این جلسات و ارائه‌های آنلاین محصولات این امکان را می‌دهد تا روزنامه‌نگاران ، مصرف‌کنندگان و کارشناسان صنعت وارد بحث شده و بازاریابی محصولات  با این روش محقق شود.

برگزاری رویدادهای مجازی تخصصی تر که جامع تر از وبینارها هستند: این رویداد ها به صورت آنلاین پخش شده و معرفی آخرین تغییرات و محصولات جدید شرکت برای روزنامه نگاران و کارشناسان صنعت و کلیه افراد از اقصی نقاط دنیا بیان می‌شود. در دنیای پس از  Covid-19 ، شرکت‌ها احتمالاً سفرها و جلسات گسترده خود را کاهش می‌دهند که تأثیر مستقیم بر رویدادهای نمایشگاه‌های حضوری خواهد داشت. در واقع آنچه امروز با آن مواجه هستیم، سرعت روند رو به رشد حرکت به سمت یک بازار کاملاً مجازی است.


منبع:https://iranvirtualexpo.com


تاریخ خبر: 14000212
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی