پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

دوره آموزشی ریسک در بازار سرمایه برگزار شد- 19 دی و 2 بهمن 99

دو جلسه آموزش ریسک در بازار سرمایه با حضور اعضای اتاق مشترک و علاقمندان در روزهای 19 دی و 2 بهمن سال جاری با تدریس آقای دکتر مولوی برگزار شد.این دوره با تمرکز بر پاسخ به سوالات زیر طراحی شد: چگونه سرمایه خود را نسبت به ریسک های اقتصاد دستوری ایران مخافظت کنیم؟ ریسک های اقتصادی چگونه می توانند تاثیر مثبت و منفی بر روند سرمایه گذاری ما داشته باشند؟ نحوه کمی سازی ریسک ها و استفاده آن در سرمایه گذاری مان در بازار سرمایه چگونه باید باشد؟ چند نوع ریسک در بازارهای مالی و جود دارند و هر کدام چکونه بر روی سرمایه گذاری ما تاثیر می گذارند؟ چرخه مدیریت ریسک چکونه کار می کند؟ چگونه ریسک ها را رتبه بندی کنیم؟ چگونه آن ها را ارزشگذاری کنیم؟ چگونه از شر برخی از آنها رها شویم؟ و چگونه با برخی از آنها روبرو نشویم؟ شما در این وبینار با مفهوم اجرایی مدریت ریسک ، مدیریت ریسک های مالی و مواجهه خلاقانه با آنها روبرو خواهید بود.


طبقه بندی انواع ریسک ها


معمولا زمانی که صحبت از انواع ریسک به میان می‌آید، کلمه خطر برجسته می‌شود؛ اما باید بدانیم که ریسک فقط دربردارنده خطر و مفهومی منفی نیست. ریسک در معنای کلی، نا اطمینانی از آینده را نشان می‌دهد. ممکن است ما خود را در معرض ریسک قرار دهیم و با فرصت‌های مثبت مواجه شویم. این فرصت‌های مثبت در مفاهیم مالی قابل توضیح هستند. بنابراین ریسک دارای دو بعد مثبت و منفی است. دوازده نوع ریسک عمده در سرمایه‌گذاری وجود دارد 1- ریسک نرخ سود 2- ریسک تورم 3- ریسک مالی 4- ریسک نقد شوندگی 5- ریسک نرخ ارز 6- ریسک سیاسی 7- ریسک تجاری 8-ریسک اعتباری یا ریسک نکول 9-ریسک کشور 10-ریسک سیستماتیک 11-ریسک سیاسی 12-ریسک غیرسیستماتیک



تاریخ خبر: 13991104
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی