شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

جلسه "بررسی بودجه 1400 و تاثیرآن بر بازار ایران" برگزار شد- 28 آذر 99


جلسه "بررسی بودجه 1400 و تاثیرآن بر بازار ایران" با حضور اعضا و علاقمندان روز 28 آذر ماه 1399 برگزار گردید.در این وبینار آقای دکتر مولوی به نکات ذیل اشاره کردند:


سال ١٤٠٠ سال پيچيده ايست! نه اينكه سالهاي ديگر پيچيده نبودند ، اما چند نكته مهم همه را در ايران درگير كرده است! بايدن در كاخ سفيد انتخابات ايران ١٤٠٠ رياست جمهوري بودجه ١٤٠٠ مجلس در تضاد اشكار با دولت چگونگي مذاكرات پيش رو! اما در روزهاي اتي با تصويب و يا رد لايحه بودجه و تغييرات در ان شاهد تحولاتي در بازارها خواهيم بود! لايحه بودجه ١٤٠٠ و تاثيري بر بازارهاي موازي نرخ دلار تاثير اوراق نفتي بر بازار سرمايه تاثير طرح ماليات بر ثروت بر بازار هاي موازي تاثير عوارض در نظر گرفته شده بر بازار خودرو تاثير ماليات بر نقل و انتقال سهام بر بازار سرمايه ريسكهاي محتمل لايحه بودجه تاثير اين لايحه بر نقدينگي، پايه پولي و تورم شکاف درآمد و هزینه ۳،۱۹۴ همت منفی است تراز عملیاتی مننفی یعنی اگر درامد های نفتی محقق نشود دولت برای ادامه فعالیت باید این میزان را از سایر بازارها تهیه کند فکر نکنید که این بودجه وارد فعالیتهای زیربنایی می شود ، بیشتر برای پرداخت حقوق و … است. این کسری بودجه در صورت رفع تحریم ها و آزادسازی منابع بلوکه شده می تواند فشار بالایی برای استقراض از بانک مرکزی و افزایش پایه پولی را دامن بزند که نتیجه اش را بارها بحث کرده ایم. پایه پولی و رشدش، موجب رشد نقدینگی و آن همدر عدم وجود رشد اقتصادی یعنی: تورم در بازارها هم زمان خرید طلا توسط چین ادامه دارد و پروژه پشتوانه سازی قوی برای یوان هم در همین مسیر است. طلای جهانی با آمدن باید منتظر خواهد بود تا ببیند جنگ تعرفه ای با چین چگونه مدیریت خواهد شد و سرنوشت دلار جهانی چگونه خواهد بود. دلار جهانی همانطور که می بینید روند نزولی خود را داشته و در تمام بازارهای کالایی از جمله طلا اثر گذار بوده است. دلار در حال حرکت مجدد به بالا است و رویدادهای اقتصادی و سیاسی همه و همه دست به دست هم می دهند رای این رویداد. منفی شدن بازار سرمایه و روند ریزش سریع آن در روزهای منتهی به چهارشنبه ۲۶ آذر میزان نقدینگی لازم برای ورود به دو بازار دیگر و نقد را فراهم می کند.


تاریخ خبر: 13990930
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی