جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

سمینار آموزشی” روابط مهم و تاثیرگذار در بازارهای بین الملل” برگزار شد- 4 دی ماه 1399

سمینار آموزشی” روابط مهم و تاثیرگذار در بازارهای بین الملل” با حضور اعضا و علاقمندان روز4 دی ماه 1399برگزار گردید.در این وبینار آقای دکتر مولوی به نکات ذیل اشاره کردند:

یس جمهور بایدن پس از روی کار آمدن،ممکن است به دو گام اولیه متعهد شود. مرحله نخست لغو ممنوعیت تبعیض آمیز سفر بهآمریکا خواهد بود که ایرانیان را به علت سطح حضور شهروندانش در ایالات متحده،بیشتر از دیگر ملت‌ها تحت تاثیر قرار داد. گام دوم به تخفیف فوری تحریم‌های مرتبطبا مقابله با بیماری کووید ۱۹ مربوط خواهد بود که با صدور مجوزبرای تجهیزات درمانی و دارویی به صورت یک کانال اختصاصی برای بانک‌های بین المللی،شرکت‌های حمل و نقل، بیمه‌ها و دیگر شرکت‌های خدماتی برای کمک به دسترسی ایرانیانبه درمان پزشکی همراه خواهد بود

همچنین دستورالعمل تحریمی جدیدیبرای این گروه‌ها و سازمان‌های امدادرسان بین المللی صادر خواهد شد تا نحوه کارفوری، مستقیم و قانونی آن‌ها در قبال این تراژدی در ایران بدون هراس از مجازتتعیین شود. همچنین باید برای نهادهایی که قبلا مراقبت‌هایی علیه آن ها صورت می‌گرفتنامه‌های تسهیل سازی صادر شود تا به آن‌ها اطمینان دهد اگر در تجارت بشردوستانه باایران به منظور حمایت از تهران در پاسخدهی به کووید۱۹اقدام کنند، هدف تحریم ایالات متحده قرار نمی گیرند.

تنظیمات هرگام اولیه دیپلماتیک بایدبراساس «آرامش برای آرامش» در منطقه و برای کاستن از سطح تنش‌هایی صورت بگیرد کهدر یک سال گذشته در منطقه رخ داد. چنین ترتیباتی لازم نیست که با جزئیات و مفصلبیان شود اما هر دو طرف ایران و آمریکا باید از حملات و فشار خود بکاهند.

دولت جدید ایالات متحده در موردپرونده هسته‌‍‌ای ایران چند گزینه دارد. نخست بازگشت دوطرفه واشنگتن و تهران بهبرجام است. در این مرحله برنامه هسته‌‍‌ای ایران در ازای بیشترین مقدار کاهش تحریم‌هابه عقب باز می گردد. این ممکن است آسانترین توافقی باشد که به سرعت قابل حصول استزیرا چارچوب آن در قالب برجام پیش از این طراحی شده است. از دیدگاه قوانین ایالاتمتحده، این امر نیازمند بازبینی کنگره نیست زیرا برجام در سال ۲۰۱۵ تحت قانون بازنگری هسته‌‍‌ای ایران(INARA) مورد ارزیابی قرار گرفت.

این گزینه همچنین تاثیرگذارتریناقدام بر گروه ۱+۵ نیز محسوب می‌شود به ویژه برای متحدان اروپاییکه برجام را ارزشمند می دانند و برای هر فردی که موفقیت این اقدام را نشانه‌ایبارز از کارآمدی دیپلماسی چندجانبه می‌داند.

گزینه دوم در پرونده هسته‌‍‌ای شاملتوافقی کوچکتر مشابه برنامه اقدام مشترک(JPOA) است که در سال ۲۰۱۳ تصویب شد. این توافق موقت برنامه هسته‌‍‌ایایران بود که به برجام منتهی شد یا همچون تلاش «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسهدر سال ۲۰۱۹ که برای گفت وگو بر سر یک معامله بین دولتترامپ و ایران وارد عمل شد.

سومین گزینه درپرونده هسته‌ای،مذاکره فوری بر سر توافقی تازه بر روی برجام است که به مسائلی گسترده می پردازد.در مقابل ایالات متحده کاهش تخفیف‌های بیشتر از برجام را قبول می کند که شامل فقطشامل تحریم‌های ثانویه نمی‌شود بلکه برخی محدودیت‌ها برای شرکت‌های ایالات متحدهدرتجارت با ایران را هم شامل می‌شود و به ایران مجوز استفاده از دلار را در معامله‌هامی‌دهد



تاریخ خبر: 13991006
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی