چهار شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

ویدیو کنفرانس B2B در حوزه صنعت ساخت و ساز هوشمند برگزار شد-6 آبان99

ویدیو کنفرانس B2B در حوزه صنعت ساخت و ساز هوشمند 6 آبان ماه 99 به برگزار شد این رویداد با حضور اعضای علاقمند  و متخصصان حوزه مسکن و هوشمند سازی به صورت مجازی  برگزار شد. رئوس مطالب:


1-رکود بخش مسکن در سال 2008 – 2009

در سال مالی ۲۰۰۸ – ۲۰۰۹ اقتصاد اسپانیا وارد رکودی شد که ناشی از رکود بخش مسکن بود. البته در همین بازه زمانی، تحلیلگران اقتصادی هشدار می‌دادند که قیمت شگفت‌آور املاک و کسری تجاری بالا در اوج رونق، احتمالا به فروپاشی وحشتناک اقتصادی منجر خواهد شد. همان‌طور که انتظار می‌رفت این پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمدند و در سال مالی ۲۰۰۸ – ۲۰۰۹ اقتصاد اسپانیا وارد رکودی شد که ناشی از رکود بخش مسکن بود در سال ۲۰۰۸ حباب مسکن در اسپانیا ترکید. این اتفاق منجر به بحرانی مالی شد که تا سال ۲۰۱۳ ادامه داشت. تولید ناخالص داخلی این کشور در فاصله همین سال‌ها بیشتر از ۹ درصد کاهش پیدا کرد. بدهی دولت نیز تا سال ۲۰۱۴ به‌طور مستمر افزایش یافت. سال ۲۰۱۱ سرمایه‌های خارجی از این کشور خارج شدند و فعالیت‌های تولیدی افت شدیدی پیدا کردند. در حوزه ساخت‌وساز، رکود عظیمی حاکم شد. توان مالی بانک‌ها کاهش یافت. شاخص بورس سقوط کرد. بخش عمومی و خصوصی به دلیل رکود به تعدیل نیروی کار خود پرداختند و دستمزدها را کاهش دادند. همین موضوع قدرت خرید مردم را بیش‌از‌پیش کاهش و نرخ بیکاری را به ۲۵ درصد افزایش داد. در آن سال‌ها همه‌چیز برای از هم پاشیدن اقتصاد اسپانیا آماده و فراهم‌شده بود اما این اتفاق نیفتاد.


2-اعطای وام و کمک های اتحادیه اروپا

زمانی که بحران مالی در اقتصاد اسپانیا اوج گرفت، اتحادیه اروپا ۱۰۰ میلیارد یورو کمک مالی به این کشور را به تصویب رسانید. با استفاده از 41 میلیون از این کمک مالی و شروع اصلاحات بانکی، وضعیت اقتصاد اسپانیا از اواسط ۲۰۱۳ بهتر شد و میزان نقدینگی بانک‌های این کشور تحت کنترل قرار گرفت. دولت تمام تلاش خود را جهت حل مشکل مسکن نمود، و امروزه اسپانیا یکی از کشورهای الگو در این زمینه می باشد. با ادامه روند اصلاحات، شفافیت و سلامت به‌نظام بانکی اسپانیا بازگشت. کشورهای دچار رکود اقتصادی و مشکلاتی از این قبیل می توانند رویه پیش گرفته توسط اسپانیا در زمان رکود را به عنوان الگو مورد بررسی قرار دهند. ایران با برنامه ریزی های دقیق می تواند طی دو دوره 5 ساله مشکل مسکن را حل و فصل نماید.


3-ساختمان های هوشمند با استفاده از آخرین تکنولوژی روز اسپانیا

یکی از کشورهای پیشرو در زمینه ساخت شهر های هوشمند می باشد. استفاده از آخرین تکنولوژی های روز و ساختمان های هوشمند، سبز و مقاوم در برابر بلایای طبیعی از اهداف اصلی شهرسازی کشور اسپانیا می باشد. از مهمترین و حیاتی ترین مباحث مطرح در معماری، پایداری و طراحی مطابق با محیط است. پایداری محیطی بیشتر بر کاهش اتلاف انرژی در محیط، کاهش تولید عوامل مضر برای سلامت انسان و استفاده از منابع تجدیدپذیر، حفظ و تجدید انرژی بدون تولید آلودگی تاکید می کند.


4-واگذاری پروژه های ساختمانی به اسپانیایی ها

در حال حاضر ایران می تواند پروژه های ساختمانی را به شرکت های اسپانیایی واگذار نماید. با توجه به پیشرو بودن کشور اسپانیا در زمینه ساخت شهر هوشمند و سبز و با توجه به شرایط اقلیمی کشورمان، ایران می تواند از دانش متخصصان اسپانیایی در پروژه ساختمانی و افزایش سطح دانش دست اندرکاران استفاده نماید. با حمایت های لازم می توانیم از حضور سرمایه گذاران اسپانیایی نیز سود ببریم. منظوراز حمایت های لازم مواردی همچون اعطای سود حاصل از سرمایه گذاری به صورت ارز و اطمینان از اینکه در صورت تمایل شرکت اسپانیایی بتواند سرمایه وارده را به همان صورت که تخصیص داده، باز پس گیرد.


تاریخ خبر: 13990807
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی