پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

وبینار استراتژی چیدمان سبد سرمایه گذاری سهام برگزار شد- 31 شهریور 99
وبینار استراتژی چیدمان سبد سرمایه گذاری سهام  با حضور اعضا و علاقمندان 31 شهریور ماه 1399 برگزار گردید. در اینجا به گوشه ای از سخنان مدرس جلسه جناب آقای دکتر مولوی اشاره می کنیم.

در زندگی انسان سه راه دارد:
*راه اول از اندیشه می‌گذرد،این والاترین راه است.
*راه دوم از تقلید می‌گذرد، این آسان‌ترین راه است.
*و راه سوم از تجربه می‌گذرد، این تلخ‌ترین راه است.
کنفسیوس

اگر از مرداد ماه خاطره بدی دارید شما راه سوم را که کنفسیوس اشاره کرده است را برگزیده اید!
تجربه کردن می تواند سودمند باشد به شرط درک فرصتها و استفاده از آن تجربه در حرکت روبه جلو بهره برد.
سبد سهام و مدیریت پورتفولیو سهام از آن دسته مواردی است که به ما کمک می کند به درستی از تجربیات قبلی بهره ببریم.
 
داشتن یک سبد سهام متوازن مبتنی بر اقتصاد این روزهای ایران با تمام ریسک هایی که به سرمایه گذاران و سهامداران وارد می کند از نیاز های بسیاری از شما همراهان بعد از مرداد ۹۹ بوده است، وبینار حاضر با رویکرد اجرایی در صدد ارایه راهکارهایی به سهامداران و سرمایه گذاران بازار سرمایه است تا با رویکردی اصیل و مبتنی بر مدیریت ریسک اقدام به چیدمان سبد سهام و پورتفولیو سهام خود نمایند. داشتن یک سبد سهام مبتنی بر شخصیت سرمایه گذاری و فضای اقتصادی ایران می تواند استرس شما را در دوران رکود و نزول به همراه داشته باشد.
مارک فیشر سرمایه گذار مطرح رشد محور جمله ای دارد که در تشکیل سبد سهام می تواند راهگشا باشد: اگر نمیدانی به کجا میروی به هیچ کجا نخواهی رسید . مارك فيشر



دلار از زمان نزول بازار سرمایه از ۲۰ هزار تومان به ۲۷ هزار تومان رسیده است

در ابتدا باید بگوییم که اقتصاد ایران وابستگی بسیاری به قیمت جهانی نفت دارد. از طرفی بورس به عنوان آینه تمام نمای اقتصاد یک کشور است. پس با تغییرات قیمت جهانی نفت، وضعیت کلان اقتصادی تغییر و موجب تغییر بازدهی بازار سهام خواهد شد.
اما اگر بخواهیم بگوییم که دلار به عنوان یکی از علل تغییرات قیمت جهانی نفت است، باید ذکر کنیم که این رابطه با توجه به دلایل بالا معکوس است. یعنی زمانی که ارزش دلار افزایش(کاهش) می یابد، قیمت نفت نیز کاهش(افزایش خواهد یافت(با فرض ثبات سایر عوامل). برخی از اقتصاددانان معتقدند که قوی‌ترین توجیه برای رابطه بین دلار و نفت از مسیر قیمت نفت به دلار – و نه برعکس- می‌گذرد. آمریکا بزرگ‌ترین واردکننده جهانی نفت خام است و در سال‌های اوج، رقم واردات نفت و مشتقات نفتی این کشور به عددی معادل ۱۲ میلیون بشکه نفت خام در روز می‌رسد. افزایش برون‌زای قیمت نفت خام باعث تشدید کسری تجاری آمریکا می‌شود و افت قیمت دلار سریع‌ترین مکانیسمی است که می‌تواند این کسری را جبران کند و وضعیت را در حال تعادل نگه دارد(یعنی کاهش ارزش دلار). این مکانیسم نیز می‌تواند همبستگی منفی بین قیمت نفت و نرخ دلار را توضیح بدهد.

سیو سود در بورس چیست؟
چه زمانی اقدام به سیو سود کنیم؟

کارشناسان و افراد با تجربه در بورس سیو سود را یکی از مهم ترین رازهای موفقیت و کاهش ریسک در بورس می دانند و بکارگیری آن را شدیدا توصیه می کنند. یکی از فاکتورهای مهم برای جلوگیری از ضرر، محدود کردن ریسک است که یکی از بهترین راه های محدود کردن ریسک، سیو سود در بورس می باشد.
اما معنی سیو سود در بورس چیست و استراتژی های سیو سود بر اساس دیدگاه زمانی کدام است یا به عبارتی نحوه سیو سود چگونه است؟ ما در این مقاله قصد داریم روش سیو سود در بورس و بهترین زمان سیو سود در بورس و نکات مهمی که در هنگام سیو سود باید به آن توجه کنید را بازگو نماییم. با ما همراه باشید.
سیو سود در بورس چگونه است؟
یکی از روش های فروش سهام سیو سود می باشد. سیو سود یعنی زمانی که سهامدار در سهمی تا مقدار مدنظر خود سود کرد، آن را میفروشد تا ریسک از دست دادن سودی که به دست آورده کم شود و این ساده ترین معنی اصطلاح سیو سود است.
به زبان ساده سیو سود کردن در واقع یعنی رسیدن به سود ذهنی و یا از نظر قوانین بنیادی و تکنیکال رسیدن به سطحی که رشد قیمت بعد از آن بعید به نظر میرسد. در این حالت معامله گر از طمع دوری کرده و با سود از سهم خارج می شود.
زمان سیو سود
چه زمانی برای سیو سود مناسب است و چگونه تشخیص دهیم که بهترین زمان برای سیو سود چه زمانی است؟ زمان سیو سود معمولا زمانیست که ما به آینده سهم خوش بین هستیم اما بنابردلایل بنیادی یا تکنیکال نگران کاهش ناگهانی قیمت هستیم یا به دلیل نیاز مالی تصمیم به فروش مقداری از آن گرفته ایم.
استراتژی های سیو سود بر اساس دیدگاه زمانی
در روش های سیو سود در ابتدا استراتژی و دیدگاه زمانی خود از خرید سهم را مشخص کنید:
* کوتاه مدت
* میان مدت
* بلند مدت

سرمایه گذاری رشد محور سرمایه گذاری زمان محور است، نیازمند درک دقیق از محیط و صبر است! 
در محیط اقتصادی پر چالشی همانند ایران، با تورم بالا، سیاستگذاری های دفعتی و تغییر قوانین، تحریم ها و … این صبر بسیار معنادار است!
این صبر به معنی ندیدن مشکلات نیست، به معنی تغییرات در سبد سهام نیست!
به معنی وقت دادن به انتخاب های درست ماست.


تاریخ خبر: 13990701
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی