پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

وبینار بررسی سهام های دلار محور بازار سرمایه برگزار شد- 23 تیر 99

وبینار بررسی سهام های دلار محور بازار سرمایه 23 تیرماه با حضور اعضای اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا 2 و علاقمندان، ساعت 18 برگزار گردید.


در این سمینار جناب آقای دکتر مولوی، مدرس دوره دو سوال مهم مطرح کردند:

سهام های دلار محور کدام سهام ها هستند ، در کدام صنایع ؟

چگونه به ما در مدیریت ریسک نوسانات ارزی کمک می کنند؟


اقتصاد ایران سالهاست که از نوسانات شدید ارزی و کاهش ارزش ریال رنج می برد، مدیریت این نوسانات برای سرمایه گذاران بورسی اهمیت دوچندانی دارد، چرا که عدم مدیریت می تواند سبد سهام انها و بازده انها را به مخاطره بیاندازد.



به جدول فوق نگاه کنید ، جدول قیمت کالایی بخش انرژی در جهان استو آخرین داده ها را با مقایسه داده های سال قبل مقایسه کنید. در ماه گذشته تقریبا از نفت خام تا اتانول همه شاهد رشد قیمت جهانی بودند. کار ما این است که به دنبال تاثیر این تغییرات بر روی شرکتهای تولید کننده مواد پتروشیمی باشیم. مثلا: تندگویان آریاـساسول خلیج ـفارس و … صنعت پتروشیمی ایران و محصولات تولیدی انها و به صورت طبیعی رابطه مستقیمی با تحولات جهانی بازار های کالایی دارند! افزایش و کاهش انها در سود و زیان شرکتها تاثیر

گذار است!


برای‌ انعکاس‌ معاملات‌ارزی‌ و عملیات‌ خارجی‌ در صورت‌های‌ مالی‌ واحد تجاری‌ باید معاملات‌ ارزی‌ و صورت‌های‌ مالی‌ عملیات‌ خارجی‌ به‌ واحد پول‌ گزارشگری‌ (ریال) تسعیر شود. موضوعات‌ اصلی‌ در حسابداری‌ معاملات‌ ارزی‌ و عملیات‌ خارجی‌ عبارت‌ از این‌ است‌ که‌ چه‌ نرخی‌ برای‌ تسعیر به کار گرفته‌ شود و آثار مالی ‌ناشی از تغییر نرخ‌ ارز چگونه‌ در صورت های‌ مالی‌ شناسایی‌ شود. هدف‌ این‌ است‌ که‌ تسعیر معاملات‌ ارزی‌ و عملیات‌ خارجی‌ به نحوی‌ صورت‌ گیرد که‌ نتایج‌ آن‌ عموماً با آثار تغییرات‌ نرخ‌ ارز بر جریان‌های‌ وجوه‌ نقد واحد تجاری‌ و ارزش‌ ویژه‌ آن‌ هماهنگی‌ داشته‌ باشد و این‌ اطمینان‌ را ایجاد کند که‌ صورت‌های‌ مالی‌ تصویری‌ مطلوب‌ از نتایج‌ عملکرد ارائه‌ می‌دهد. همچنین، صورت‌های‌ مالی‌ تلفیقی، نتایج‌ مالی‌ و ارتباط‌ اقلام‌ را به گونه‌ای‌ که‌ در صورت‌های‌ مالی‌ ارزی‌ قبل‌ از تسعیر نشان‌ داده‌ شده‌ است، منعکس‌ کند. برای ثبت تسعیر ارز، در تاریخی که معامله صورت گرفته، در ابتدا ثبت اولیه معامله ارزی بر اساس نرخ ارز به ریال و در ادامه در برنامه حسابداری بر مبنای نوع معامله که فروش یا خرید بوده، ثبت می‌شود. نرخ تسعیر عبارت است از نرخ تبدیل دو واحد پولی به یکدیگر (شامل انواع نرخ های برابری رسمی، قراردادی و غیره) که در فرایند تسعیر بکار گرفته می‌شود، به‌ نحوی‌ که نتایج آن عموماً با آثار تغییرات نرخ ارز بر جریان های وجوه نقد واحد تجاری و ارزش ویژه آن هماهنگی داشته باشد و این اطمینان را ایجاد کند که صورت های مالی، تصویری مطلوب از نتایج عملکرد ارائه می‌دهد.


در ادامه به موارد زیر مفصلا پرداخته شد:

سرفصل‌های وبینار

بررسی روند تغییرات ارزی کشور و تأثیر آن بر بازار سرمایه

بررسی تأثیر مثبت و منفی نوسانات ارزی بر سهام شرکت ها

تأثیر نوسانات نرخ ارز بر صورتهای مالی شرکت های بورسی

چه شرکت هایی میتوانند در هنگام افزایش نرخ دلار برای ما حکم مدیریت ریسک و افزایش بازده داشته باشند

چه شرکت هایی از نوسانات نرخ ارز بسیار آسیب میبینند


تاریخ خبر: 13990423
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی