سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

وبینار تحلیل بنیادی و مالی شاخص سازهای بورس (پنج صنعت) (پنج شرکت شاخص ساز) برگزار شد

وبینار تحلیل بنیادی و مالی شاخص سازهای بورس (پنج صنعت) (پنج شرکت شاخص ساز) سهام با حضور اعضا و علاقمندان روز جمعه 17 مردادماه 1399 برگزار گردید. در اینجا به گوشه ای از سخنان مدرس جلسه جناب آقای دکتر مولوی اشاره می کنیم.

خاطر نشان می گردد این سری وبینارها هر هفته برگزار و با توجه به اتفاقات روز مطالب جدیدی ارائه میشوند


بازار سرمایه بالاخره به ایستگاه ۲ میلیون واحد رسید، از زمانی که در بهمن ماه به این امر اشاره داشتم که بازار سرمایه با این ورود نقدینگی و این روند اقتصادی که تورم را نوید می دهد رشد خواهد داشت، شاخص رشدی ۶۰۰ درصدی داشته است! حقیقی ها وارد بازار شده اند و موازنه را بر هم زده اند! بسیاری فکر نمی کردند که حقیقی های تازه وارد اینقدر زود با کمک شبکه های اجتماعی بتوانند جریان سازی کنند! حال وارد فاز جدیدی از بازار شده ایم که من آن را فاز بلوغ سرمایه گذاران حقیقی و البته تغییر استراتژی حقوقی ها نام می نهم. در این ایام حقیقی ها و سهامداران خرد باید تحلیل قوی تری داشته باشند، این تحلیل هم از اقتصاد کلان و رویدادها و هم تاثیر این رویداد ها بر صورتهای مالی شرکتها قابل تامل خواهد بود. در وبینار تحلیل بنیادی و مالی شاخص سازان بازار سرمایه(بورس) به دنبال ارتقائ دانش سهامداران و علاقمندان به بازار سرمایه هستیم.



بزرگی شرکت‌ها در سایت سازمان بورس بر اساس ارزش روز یک شرکت محاسبه می‌شود. برای محاسبه ارزش روز سهام یک شرکت از رابطه زیر کمک گرفته می‌شود:
قیمت پایانی سهام × تعداد کل سهام شرکت = ارزش روز یک شرکت
۳۰ شرکت بزرگ‌تر شامل شرکت‌هایی می‌شود که در صدر ۳۰ شرکت بزرگ بورس قرار بگیرند و شاخص سی شرکت بزرگ‌تر میانگین وزنی این ۳۰ شرکت را برآورد می‌نماید و شیوه محاسبه آن مشابه شاخص کل قیمت است. معمولاً در دوران رکود بازار و زمانی که شاخص مسیر مشخصی ندارد با انجام معاملات بلوکی در سهامی که جزو ۳۰ شرکت بزرگ‌تر هستند رقم شاخص را تغییر بااهمیتی می‌دهند



تاریخ خبر: 13990519
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی