شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

سمینار مجازی استراتژی سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران

وبینار استراتژی سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران با حضور اعضا و علاقمندان روز جمعه 20 تیرماه 1399 برگزار گردید. در اینجا به گوشه ای از سخنان مدرس جلسه جناب آقای دکتر مولوی اشاره می کنیم.

وقتی از استراتژی صحبت می شود چه می گوییم؟
استراتژی ارزش محور از دید وارن بافت، چنیدین بار خواندن این متن توصیه می شود

شاید فکر کنیم که وارن بافت به عنوان مالک بخشی از اپل و هواپیمایی‌های دلتا و ساوت‌وست بیشتر از دیگران نگران بیماری کرونا باشد.
او در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت «کسی که یک خانه می‌خرد، به ده، بیست سال آینده نگاه می‌کند.
آیا تصویر اقتصاد آمریکا در بیست سال آینده، طی چند هفته گذشته تغییر کرده است؟
من چهل سال است که بخشی از کوکاکولا را دارم. و هیچ‌کس یک کسب‌وکار را بر اساس تیتر روزنامه‌های امروز نمی‌فروشد.
اگر می‌خواهید چیزی را که دوست دارید بخرید، و امروز می‌توانید آن را ارزان‌تر بخرید، اسم این خوش‌شانسی است!»

مصاحبه‌کننده می‌پرسد، شاید ده روز بعد، همین شرکت‌ها ارزان‌تر باشند؟ «هیچ‌کس نمی‌داند بازار می‌خواهد در ده روز آینده چه کار کند. اگر می‌دانستیم، نیازی نبود به ترازنامه نگاه کنیم. نمی‌توانید بازار را با نگاه کردن به روزنامه‌ها پیش‌بینی کنید.» «از زمانی که یازده ساله بودم، هر روز خریدار سهام بوده‌ام. در این دوران پانزده رئیس‌جمهور دیده‌ام. و هر روز سهام خریده‌ام. الان نمی‌دانم شش ماه یا دوازده ماه بعد اوضاع کشور چطور است. اما شک ندارم سی سال بعد، اوضاع اقتصاد جهان به مراتب بهتر از امروز خواهد بود.»

«قطعا شرکت اپل در این چند ماه دشواری‌هایی خواهد داشت. اما بحث ما در مورد ده سال آینده این شرکت است. یک شرکت شکلات‌سازی هفت ماه از سال ضرر می‌کند. اما بالاخره کریسمس می‌آید و تمام روزهای سخت جبران می‌شود.»

«من هم از دنبال کردن اخبار لذت می‌برم. دوست دارم بدانم در دنیا چه می‌گذرد. اما این روشی نیست که با آن پول در می‌آورم. بارش برف، پروازها را کنسل می‌کند. اما براساس پیش‌بینی هواشناسی، یک شرکت هواپیمایی را نمی‌خرم و نمی‌فروشم. موضوع سود شرکت هواپیمایی در ده سال آینده است نه پروازهای هفته آینده.»




سرمایه گذاری شاخص محور

افرادی و صندوق های سرمایه گذاری از این روش استفاده می کنند که به دنبال استفاده از حداکثر بازده ها در بازارهای موازی هستند، انها در صدد استفاده از پتانسیل های بازارها هستند. شاخص های اوراق ، کمودیتیز ، بازارهای سهام و فارکس.
در ایران نیز این نوع استراتژی برای بازارهای ارز، طلا، مسکن و بورس استفاده می شود.

بدون تعصب سرمایه گذاری کنیم.
بدون تعصب سرمایه گذاری کردن یعنی بدون واسطه شنیدن ، زود قضاوت نکردن ، سنجش صحت رویدادها و استفاده از خرد.
تعصب در سرمایه گذاری نابود کننده آن است!
چه بسیار افرادی که فقط به سبب تعصب به تفکر خود در سرمایه گذاری بر یک بازار و یا عدم سرمایه گذاری در سایر بازارها فرصتهای بینظیر را از دست داده اند.

فلسفه سرمایه گذاری فیشر
فلسفه سرمایه گذاری فیشر در یک جمله خلاصه می شود: سبدی از سهام شرکت هایی که به خوبی میشناسید و رشد جالبی در آینده خواهند داشت را خریده و برای یک دوره بلند مدت نگهداری نمایید. البته سوالی که ممکن است اغلب سرمایه گذاران با آن مواجه شوند این است که چه چیزی بخرند؟ پاسخ فیشر این است که سهام شرکت های رشدی که دارای مدیریت عالی هستند، خریداری شود. فیشر در کتاب “سهام عادی و سودهای غیرعادی” پانزده نکته را ذکر کرد که این موارد، رهنودهای کیفی برای یافتن شرکت هایی که دارای مدیریت و چشم انداز رشد عالی هستند، می باشند.
بازار خدمات و محصولات شرکت به اندازه کافی وسیع باشد که بتواند فروش خود را حداقل برای چندین سال افزایش دهد.
مدیریت شرکت توانایی معرفی و راه اندازی محصولات جدید به منظور افزایش توان فروش شرکت را داشته باشد.
فعالیت تحقیق و توسعه شرکت با توجه به اندازه اش اثر بخش باشند.

در عمل برنده شوید، هرگز دست به مباحثه نزنید. رابرت گرین

در دنیای سرمایه گذاری بازارهای سرمایه روشهای متفاوت با رویکردهای مختلفی برای سرمایه گذاری در بورس وجود دارد اما تمام این روشها در زیرمجموعه ۳ روش اصلی جای می گیرند:

سرمایه گذاری بر اساس ارزش Value Investing
سرمایه گذاری بر اساس رشد Growth Investing
سرمایه گذاری بر اساس شاخص Index Investing

تعریف سرمایه گذاری ارزش محور: سهام شرکتی را بیابیم که در بازار به قیمت واقعی خود نرسیده و با خرید ان و به قیمت فروختن سود خوبی کسب کنیم
تعریف سرمایه گذاری رشد محور: سهامی را بخریم که در آینده رشد تضمین شده ای داشته باشد(بلند مدت)
تعریف سرمایه گذاری شاخص محور: سرمایه گذاری که سبد شما به یک شاخص صنعت و یا گروه کالایی خاصی مچ شود و با ان به پیش بروید که در بازارهای سهام بزرگ همانند وصل کردن به شاخص اس اند پی ۵۰۰ در امریکا!
یا ۳۰ شرکت بزرگ بورس ایران

صلی‌ترین مشکل سرمایه‌گذار حتی بدترین دشمن او احتمالا خود اوست.
«بنجامین گراهام»
“The investor’s chief problem — even his worst enemy — is likely to be himself.”
«Benjamin Graham»

امروز در جایی دیدم فردی به دیگری پیشنهاد خرید سهام می کرد، می گفت بالاخره ۱۰ تا سهم میخری دوتا از انها سود بدهد کافیه!
یا خیلی میشنوم می گویند امسال فقط بورس جواب می دهد! در دفاتر پیشخوان دولت انبوهی از بازنشستگان و زنان خانه دار و … هستند که در حال حرکت سرمایه های خود به سمت بازار سرمایه هستند.
این امر ذاتا بد نیست اما بدون فکر ، آگاهی و از ان مهمتر استراتژی ورود به بازار سرمایه می تواند مهلک باشد!

امروز در هنگام برگزاری وبینار استراتژی سرمایه گذاری بازار سرمایه و دقیقا در جایی که در حال صحبت در باب استراتژی رشد محور و فرصتهای توسعه حوزه ICT بودیم و به اهمیت این بخش و عقب بودن آن از جهان در هسته اصلی و ثانویه صحبت می کردیم ، بستر مجازی اسکای روم Skyroom کاملا از دسترس خارج شد و وبینار نیمه کاره باقی ماند.
بدینوسیله از تمامی شرکت کنندگان عذرخواهی و در اولین فرصت این وبینار در زمان مناسب برای حضور همراهان تجدید خواهد شد. همچنین ساعت وبینار از ۲ ساعت به ۳ ساعت ارتقاء خواهد یافت تا فرصت بیشتری برای ارایه مطالب داشته باشیم.


تاریخ خبر: 13990421
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی