پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

نخستین همایش اتاق فکر کارگروه مسئولیت های اجتماعی مجمع تشکل های دانش بنیان

نخستین همایش اتاق فکر کارگروه مسئولیت های اجتماعی مجمع تشکل های دانش بنیان به سرپرستی جناب آقای دکتر طاهری، ریاست اتاق مشترک ایران و اسپانیا و با حضور جناب آقای دکتر برزگری دبیر کل مجمع، روز دوشنبه 14 بهمن ماه 1398 ساعت 14:00 الی 16:00 در اتاق تهران برگزار شد.



در این همایش که اعضای محترم و شرکتهای علاقمند حضور داشتند در خصوص راههای الگوبرداری صحیح از مدل های خارجی و کشورهای پیشرو در زمینه مسئولت های اجتماعی گفتگو شد. در ابتدای همایش آقای دکتر طاهری در خصوص نقش مهم مجمع تشکل های دانش بنیان و لزوم فراگیر شدن CSR در شرکتها، سازمانها، ارگانها و ... به عنوان الگوی رفتاری اجباری صحبت کردند و گزارشی از کشور هلند به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه مثال زدند و جزئیات و نحوه التزام به امرمسئولیت های اجتماعی در این کشور برشمردند. آقای دکتر طاهری از راه اندازی سایت IRCSRA.IR خبر دادندکه مطالب مفیدی در خصوص مسئولیت های اجتماعی شرکت ها در آن بارگزاری شده است.





در ادامه آقای دکتر حقی  با سوال اینکه از گذشتگان چه گرفته ایم و به آیندگان چه تحویل خواهیم داد سخنرانی خود را شروع کردند. مسئولیت های اجتماعی شامل 3 حیطه میشوند اجتماع، محیط زیست، اقتصاد . در شرایط کنونی انتشار گزارش های CSR می تواند به تعهد شرکتها در قبال اینکه آنها در مقابل جامعه مسئول هستند کمک کنند به زودی شاهد تجمیع گزارش های مالی و مسئولیت اجتماعی کشورها با یکدیگر می باشیم. در این گزارش ها دو اصل مهم می بایست رعایت شود 1- اصول کیفی که شامل شفافیت، صداقت گزارش می شود و در امر رقابت پذیری با شرکتهای مشابه می تواند قابل استناد باشد 2- اصول محتوایی که مسئله ذینفعان را در نظر می گیرد. ذینفعانی که اگر وجود نداشته باشند هیچ سازمان،ارگان، نهاد و شرکتی دوام نمی آورد.




آقای برزرگری : باید چارچوبی فراهم کنیم تا اتاق فکر های از این قبیل خوراک و خروجی مشخصی جهت پیگیری داشته باشند، باید فکر کنیم چه اقداماتی را می توان صورت داد تا این امر به عمل تبدیل شود. امور آموزشی، پژوهشی، فرهنگ سازی، تبلیغات، الگوسازی و ... می توانند از راهکارهای مناسب در این حیطه باشند. باید این نکته را در نظر داشته باشیم که اولین رسالت اتاق های بازرگانی و تشکل ها تعهد ایشان در قبال اعضایشان است و بالطبع فعالیت این اتاق فکر باید در راستای منافع اعضا قرار داشته باشد.


تاریخ خبر: 13981115
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی