پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

نمایشگاه «ایران: مهد تمدن ها» در اسپانیا گشایش یافت
مادرید- ایرنا- نمایشگاه آثار تاریخی و باستانی ایران با عنوان «ایران:مهد تمدن ها» عصر پنج شنبه با حضور «حسن قشقاوی» سفیر کشورمان در اسپانیا، «جبرئیلنوکنده» رئیس موزه ملی ایران و جمعی از مقام های محلی ایالت والنسیا در موزه باستانشناسی آلیکانته اسپانیا گشایش یافت.

در این نمایشگاه که با حمایت موزه ملی و سفارت کشورمان در مادرید برای5 ماه برپا می‌شود، علاوه بر نمایش آثار تاریخی، مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، علمیو هنری نیز در کنار آن اجرا خواهد شد.

قشقاوی برگزاری این نمایشگاه را مهم ترین رویداد فرهنگی در تاریخ 400 سالهروابط دو کشور عنوان کرد و ادامه داد که توسعه و ارتقا همکاری های فرهنگی نقش مهمیدر افزایش شناخت متقابل میان ملت ها و نزدیکی بیشتر آنها نسبت به یکدیگر خواهد داشت.

سفیر کشورمان در مادرید همچنین به برنامه ریزی و هماهنگی انجام شده برایاجرای گروه موسیقی ایرانی در محل برگزاری این نمایشگاه در 27 مارس (7 فروردین 98) برایارائه جلوه دیگری از هنر در ایران اشاره و اظهار امیدواری کرد این برنامه ها به گسترشهر چه بیشتر مراودات فرهنگی میان ملت های دو کشور منجر شود.

نوکنده رئیس موزه ملی ایران نیز به اقدام های و تلاش های صورت گرفته درجهت برگزاری نمایشگاه ایران :مهد تمدن ها در اسپانیا اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه196 اثر تاریخی سرزمین ایران از دوران ماقبل تاریخ تا دوره اسلامی به نمایش در آمدهکه از جمله می توان به اشیای کشف شده بسیار قدیمی از رودبار گیلان، اشیای مختلف باقدمت 10 و 7 هزار سال، نامه شاه عباس صفوی به فیلیپ سوم پادشاه وقت اسپانیا مبنی برمعرفی نخستین سفیر ایران و قرآن بسیار نفیس با قدمت 400ساله اشاره کرد.

«سزار آئوگوستو آسنسیو» معاون فرهنگی استاندار آلیکانته نیز ضمن ابراز خشنودیاز برپایی نمایشگاه آثار تاریخی ایران و تقدیر از مدیران موزه ملی ایران و سفارت جمهوریاسلامی ایران در مادرید در کمک به تحقق این موضوع، بر اهمیت همکاری های فرهنگی میانایران و اسپانیا و نقش آن در تقویت و‌ توسعه مناسبات دو کشور تاکید کرد.

وی یادآورشد که در ماه سپتامبر(شهریور) نیز نمایشگاهی از آثار کشور اسپانیادر موزه ملی ایران برگزار می شود.

منبع خبر : ایرنا

لینک گزارش صدا و سیمای ج.ا.ایران: http://www.iribnews.ir/009z1N


تاریخ خبر: 13971223
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی