چهار شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

ركورد جهاني برداشت زيتون در شهرستان طارم شكسته شد

زنجان- با برداشت ‪ ۲۷‬تن محصول از هر هكتار از باغ‌هاي زيتون شهرستان طارم ، ركورد جهاني برداشت اين محصول شكسته شد. اين شهرستان، به لحاظ وسعت باغات بارور و توليد محصول زيتون مقام نخست را در كشور دارد و ‪ ۴۰‬درصد زيتون ايران در طارم توليد مي‌شود.
توليد جهاني زيتون از هر هكتار‪ ۱۶‬تن مي‌باشد و اسپانيا از كشورهاي پيشرو در اين زمينه در جهان است.
شهرستان طارم در توليد، فروش و تجارت بين‌المللي زيتون دركنار كشورهاي اسپانيا، ايتاليا، مراكش و تركيه قرار گرفته و با حمايت مضاعف مسوولان كشور و استان مي‌تواند به قطب اقتصادي بزرگ كشور تبديل شود.
زرد زيتون، روغني، شنگه، ماري و گلوله زيتون، عمده ارقام محصول شهرستان طارم است و در زردزيتون و روغني، بيشترين ميزان آنها را شامل مي‌شود.
طارم، يكي از حاصلخيزترين مناطق استان زنجان و كشور محسوب مي‌شود و به لحاظ ويژگيهاي خاص اقليمي و پرمحصولي، به هندوستان ايران معروف است.
اين شهرستان با برخورداري از اقليم گرم و معتدل، يكي از مناطق استثنايي كشور به لحاظ شرايط جوي است و تقريبا امكان استحصال و توليد هر نوع محصول در آن وجود دارد.
طارم به خاطر برخورداري از شريان حياطي رودخانه قزل اوزن، به بزرگترين قطب كشاورزي استان و منطقه تبديل شده و كيفيت محصولات باغي و زراعي آن شهرت جهاني دارد.
مدير جهاد كشاورزي طارم، با بيان اينكه زيتون اين شهرستان يك محصول ارگانيكي است، گفت: طارم در توليد زيتون به لحاظ كمي و كيفي از جايگاه برتر در كشور برخوردار است.
مسعود زنگنه افزود: در ‪ ۲۸‬استان كشور زيتون كشت مي‌شود كه شهرستان طارم با ‪ ۷۳‬روستا يكي از اين مناطق بشمار مي‌آيد.
وي، سطح زيركشت باغات زيتون طارم را ‪۱۳‬هزار و ‪ ۸۰۰‬هكتار ذكر كرد و يادآور شد: برداشت زيتون كنسروي از شش هزارو ‪ ۴۰۰‬هكتار باغات بارده اين منطقه از هفته دوم شهريور ماه امسال آغاز شده است.
زنگنه افزود: از اين ميزان باغات بارده حدود ‪۱۵‬هزار تن محصول سبز زيتون برداشت مي‌شود كه ‪۱۰‬هزارو ‪ ۵۰۰‬تن آن به صورت زيتون كنسروي و مابقي به صورت زيتون روغني مي‌باشد.
مدير جهادكشاورزي شهرستان طارم گفت: هفت هزارو ‪ ۵۰۰‬خانوار بهره بردار زيتون در منطقه فعاليت دارند.
زنگنه، با بيان اينكه واردات بي‌رويه زيتون از مرزهاي غربي به بازار داخل بر محصول توليدي زيتون در استانهاي جنوبي كشور اثرات نامطلوب گذاشته است ، يادآورشد: ادامه اين روند مي‌تواند موجب افت قيمت محصول زيتون اين شهرستان شود.
به گفته وي، زيتون توليدي شهرستان طارم به دليل ايزوله بودن منطقه و شرايط اقليمي خاص منطقه، عدم نياز به مبارزه با آفات با سموم شيميايي، طرفداران زيادي را در بازارهاي داخل و خارج جذب كرده است.
شهرستان طارم با ‪ ۴۳‬هزارو ‪ ۴۶۰‬نفر جمعيت در ‪ ۱۲۰‬كيلومتري شمال شهر زنجان واقع شده است.
حدود ‪ ۳۸‬هزار نفر از جمعيت اين شهرستان در روستاها ساكن بوده و به امور كشاورزي و دامپروري اشتغال دارند.


تاریخ خبر: 13890717
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی