چهار شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

اصغر آهنی ها، عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا و و عضو هیئت مدیره کانون کارفرمایان کشور : صنایع کشور به صندوق قرض الحسنه‌ای برای دولت تبدیل شده‌اند

علی‌اصغر آهنی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فیداربن اظهار کرد:برخی از دستورالعمل‌ها و تصمیمات صادره از سوی دولت برای بخش صنعت، موانع جدیدی راپیش روی تولیدکننده‌ها قرار داده است.

وی افزود: عمدتا صنایع ما مثل کاشی و سرامیک و نساجی در تبادلاتصادراتی خود از پول محلی استفاده می‌کنند و این درحالی است که دولت با ملزم کردن تولیدکنندگانبه تعهدات ارزی سبب شد تا فعالان حوزه صنعتی برای اجرای این قانون، از جیب خودشان پولتامین کرده و آن را به دولت بازگرداند.

آهنی‌ها تاکید کرد: قرار بود تعهد ارزی برای صنایع پتروشیمی،نفت و معدنی اجرایی شود و نه اینکه صنایع خرد را در بربگیرد. بنابراین با این روندجلوی صادرات گرفته شده و مسیر اقتصاد صادراتی به دست دلالان خرده‌پا افتاده است

این فعال صنعتی بیان داشت: صدور ۵۰ بخشنامه متناقض با روح تولیدباعث شده تا عملا صنعتگران ما انگیزه هیچ‌گونه معامله و صادراتی را با خارج از کشورنداشته باشند و شاهد به دست گرفتن بازارهای بین المللی توسط کشورهای عربی، ترکیه وچین باشیم.

آهنی‌ها تصریح کرد: اگر بخواهیم صادقانه سخن بگوییم، تولید درکشور ما الویت محسوب نمی‌شود و با اینکه مقام معظم رهبری بارها تولید را به عنوان شاهکلید رونق اقتصادی عنوان می‌کنند، اما اقدامی درخور توجه از سوی مدیران و مسئولان کشورمشاهده نمی‌کنیم. درحال حاضر دولت و مجلس باید همگی در راستای پیشرفت صنعت و بخش خصوصیگام بردارند. اما در عوض می‌بینیم که وظیفه مالیات بر ارزش افزوده به گردن تولید کنندهافتاده است و امروزه صنایع ما به صندوق قرض الحسنه اداره دارایی تبدیل شده‌اند.

دبیر کانون کارفرمایان استان قزوین در حوزه اقدامات مجلس شورای اسلامی تشریح کرد:اقداماتی که برای تولید توسط نمایندگان خانه ملت انجام می‌شود، بسیار کند است. ازسال۸۷ تاکنون قوانین ارزش افزوده به غلط در کشور اجرایی شد و نمایندگان مجلس قول دادندکه این موضوع را در اردیبهشت سال جاری به صحن علنی مجلس ببرند، اما با گذشت ۷ ماه ازسال جاری هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است.

آهنی‌ها ادامه داد: یکی از مشکلاتی که همواره روی صنعت و تولیداثرات منفی به جای گذاشته، خلط مباحث سیاسی با اقتصادی است و هنوز در کشور ما بحث شایستهسالاری چندان مورد توجه قرار نمی گیرد. تا مادامی که از افراد متخصص و مجرب در حوزهصنعت استفاده نکنیم، بخش اعظمی از مشکلات ما باقی می‌ماند.

عضو کانون عالی کارفرمایان کشور یادآور شد: قانون رفع موانعتولید از ابتدای تصویب تاکنون به درستی اجرا نشد و هنوز ضمانت اجرایی خوبی برای آنمشخص نشده است. اگر نتوانیم با فساد و رانت‌ها برخورد جدی داشته باشیم، عملا این دستقوانین نمی‌تواند راهگشای تولید و صنعت باشد.


تاریخ خبر: 13971024
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی