شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

دیدار اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا با هیئت مدیره PIMEC (صنایع کوچک و متوسط ایالت کاتالونیا اسپانیا)

با اتکا به تمایل سیاسی دولت و همچنین تمایل بخش خصوصی ایران به ارتقا مناسبات اقتصادی با کشور اسپانیا و با توجه به شرایط جدید تحریم کشورمان ، اسپانیا به لحاظ حضور در اروپا و همکاری با کشورهای آفریقایی، می‌تواند شاهراه فعالیت سه‌جانبه بین ایران، اروپا و آفریقا باشد. در گذشته شرکت‌های اسپانیایی حتی در شرایط تحریم نیز روابط خود را با شرکای ایرانی حفظ کردند. می‌توان امیدوار بود که حتی در شرایط کنونی نیز همکاری‌های تازه‌ای بین ایران و اسپانیا شکل بگیرد.




با توجه به لزوم  توسعه روابط صنایع کوچک و متوسط SME ها در تجارت با ایران در دوران تحریم های یک جانبه آمریکا، در روز سوم سفر هیئت اعزامی به کشور اسپانیا اعضای هیئت مدیره اتاق مشترک با رییس انجمن صنایع کوچک و متوسط ایالت کاتالونیا PIMEC دیدار کردند.

در این دیدار طرفین ضمن بررسی زمینه های همکاری اعلام کردند نسبت به امضای یاداشت تفاهم در سفر مدیران PIMEC به ایران اقدام خواهد شد.




در این جلسه به موارد زیر اشاره شد:

 ایجاد کسب و کار جدید در قالب صنایع کوچک و متوسط هرگز آسان نیست، مطمئناً حضور شرکت های بزرگ بر کار شرکتهای کوچک و متوسط تاثیرگذار خواهد بود اما ویژگی منحصر بفرد SMEها مبنی بر انعطاف پذیری و راحت پذیر بودن و کنار آمدن با شرایط کشورهای مختلف جهت تجارت را نمی بایست فراموش کرد.

اکنون بیش از هر زمان دیگر باید متحد باشیم، ما باید قادر به رفتن به جلو بدون در نظر گرفتن مشکلات باشیم، همیشه می توان راه حلی یافت.

در حال حاضر به سبب عدم لزوم رقابت با شرکتهای بزرگ در ایران که دارای منافع در آمریکا هستند، ایران بستر بسیار مناسبی برای شرکتهای کوچک و متوسطی می باشد که علاقمند به فعالیت در این کشور هستند.



تاریخ خبر: 13970824
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی