سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

کیوان کاشفی در دیدار با رئیس اتاق والنسیا
ایران به دنبال همکاری با اسپانیا برای نوسازی ماشین آلات است
هیات تجاری ایران پس از مادرید به والنسیا اسپانیا سفر و مذاکرات اقتصادی را با بخش خصوصی این بخش از اروپا دنبال کرد.




با بازگشت غلامحسین شافعی از مادرید، کیوان کاشفی عضو هیات رئیسه اتاق ایران در این دور از سفر هیات تجاری ایران را در والنسیا سرپرستی نمود. کیوان کاشفی در جریان این سفر و پیش از برگزاری همایش تجاری ایران و اسپانیا در والنسیا با رئیس اتاق این شهر دیدار کرد. عضو هیات رئیسه اتاق ایران در جریان این دیدار به سوابق روابط تجاری ایران و اسپانیا اشاره کرد و آن را نقطه قوتی برای گسترش روابط دو کشوردانست.




کاشفی گفت: همواره سوابق مشترکی میان دو کشور وجود داشته و همیشه دو کشور در کنار یکدیگر بوده اند. در سال های گذشته روابط دو کشور نوسانات زیادی داشته اما پس از برجام تحولی در روابط ایجاد شده است. این تحول در آمار های دو سال اخیر نمایان است. در سال ۲۰۱۵ حجم تجارت دو کشور ۷ میلیارد یورو بوده اما در هفت ماهه اول سال ۲۰۱۷ معادل ۱۱ میلیارد یورو مراوده داشته ایم و پیش بینی می شود تا پایان سال به ۲۰ میلیارد یورو برسد. وی ادامه داد: تمایل داریم روابط خود را با اسپانیا توسعه دهیم و از فاز تجاری وارد فاز سرمایه گذاری کنیم. در حال بازسازی ماشین آلات خود هستیم و علاقمندیم این کار را با همکاری کشورهای اروپایی انجام دهیم.




عضو هیات رئیسه اتاق ایران افزود: موضوع دیگر جذب سرمایه گذاری خارجی است. در حال اصلاح قوانین هستیم تا ورود سرمایه گذار خارجی به کشور تسهیل شود. طبق قواعد جدید، سرمایه گذار خارجی کنترل کامل بر سرمایه خود را خواهد داشت و می تواند اصل سرمایه و سود حاصله را از کشور خارج کند.




رییس اتاق والنسیا نیز در این دیدار از تمایل سرمایه گذاران اسپانیا برای فعالیت در ایران سخن گفت. خوزه ویسنته موراتا گفت:  تمایل ما نیز افزایش روابط تجاری و گذر کردن از روابط قبلی است. روابط دو کشور نباید صرفا در حوزه واردات و صادرات باشد بلکه می توان در حوزه سرمایه گذاری مشترک نیز همکاری داشت. وی ادامه داد: شرکت های بسیاری در زمینه پسته و زعفران در والنسیا با ایران همکاری دارند که امیدواریم این همکاری توسعه یابد.


منبع: اتاق بازرگانی ایران


تاریخ خبر: 13960716
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی