یکشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۴
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق مشترک

برند ارگانيك ايران طراحي شد

همايش بين‌المللي توسعه تجارت و بازار محصولات ارگانيك برگزار مي‌شود

رئيس انجمن ارگانيك ايران از تهيه و طراحي «برند ارگانيك ايران» خبر داد.
به گزارش روابط عمومي اتاق ايران، «سيدرضا نوراني» در نشست خبري انجمن ارگانيك ايران ضمن اعلام اين خبر گفت: «انجمن ارگانيك ايران براي اولين بار در كشور همايش بين‌المللي توسعه تجارت و بازار محصولات ارگانيك در 19 ارديبهشت ماه امسال برگزار خواهد كرد.»
رئيس انجمن ارگانيك ايران افزود: «متخصصاني از كشورهاي ايران، سوئيس، آلمان و اتريش در اين همايش شركت خواهند كرد و هدف اصلي آن آشنايي با اصول كشاورزي ارگانيك و معرفي (IFOAM) است.»
نوراني با اشاره به اهميت موضوع برندسازي در محصولات ارگانيك يادآور شد: «در روز همايش از برند ارگانيك ايران پرده‌برداري خواهد شد.»
وي افزود: «35 هزار هكتار محصولات ارگانيك در ايران وجود دارد كه شامل انجير، زيتون، زعفران، گياهان دارويي و غيره است كه اين ميزان يك‌دهم درصد كل توليدات ايران است و انجمن در تلاش است كه اين ميزان را به يك‌درصد افزايش دهد.»
نوراني عمده صادرات ارگانيك ايران را به آلمان، فرانسه، انگليس، هلند، ژاپن و كره‌جنوبي اعلام كرد و افزود: «آب انگور، آب انار، گل رز، گلاب، غنچه رز، انجير، خرما، برگ حنا، بادام و پسته، مهم‌ترين صادرات ارگانيك ايران را تشكيل مي‌دهد.»
وي در ادامه يادآور شد: «در گمركات سر فصلي به‌عنوان ارگانيك وجود ندارد، بنا‌بر‌اين به شكل دقيق نمي‌توان ميزان صادرات ايران را تخمين زد.»
«بهرام نظري» نايب رئيس انجمن ارگانيك ايران نيز به ارائه گزارشي از برنامه‌هاي همايش توسعه تجارت و بازار محصولات ارگانيك پرداخت.
وي افزود: «در توليد ارگانيك عملكرد در واحد سطح پايين مي‌ايد كه به‌معناي برداشت كمتر از زمين است و به‌دليل اين‌كه كشاورزان ايران از نظر اقتصادي ضعيف هستند، نمي‌توانند دوره گذار ارگانيك را طي كنند.»
نظري خواستار حمايت از كشاورزان براي رسيدن به توليد ارگانيك شد.
وي افزود: «در برنامه پنجم توسعه پيش‌بيني شده است كه حداقل 25درصد محصولات كشاورزي ايران سالم و ارگانيك شود، كه نشان از عزم دولت براي توليد محصولات سالم در كشور است.»
«محمدرضا رضاپناه» از وزارت جهاد كشاورزي نيز به معرفي محصولات ارگانيك پرداخت و گفت: «محصولات ارگانيك تحت بازرسي‌هاي خاص قرار مي‌گيرند تا از نفوذ هرگونه مواد شيميايي و غيرارگانيك در فرانيد توليد و فراوري به‌دور باشد.»
وي افزود: «در حدود 3 سال طول مي‌كشد كه يك محصول به شكل ارگانيك توليد شود و با طراحي برند ارگانيك داخلي مي‌توان بازارهاي جديدي را در دنيا پيدا كرد.»
رضاپناه يادآور شد:«كشوري مانند برزيل در دو سال اخير به هدف 20درصد ارگانيك در كشاورزي خود دست يافته و اكنون رتبه سوم جهاني را كسب كرده و اين امر با برنامه‌ريزي‌هاي مدون اجرا شده است.
وي ارزش تجارت ارگانيك جهان را 55 ميليارد دلار اعلام و تصريح كرد:«70 ميليون هكتار اراضي ارگانيك در دنيا زير كشت است كه ايران دراين ميان در جايگاه بسيار پايني قرار دارد.»
وي يادآور شد: «در ايران حدود 5 /2 تا4 ميليون تن كودهاي شيميايي استفاده مي‌شود و حدود 20 هزارتن سموم دفع آفات در كشور استفاده مي‌شود كه به سلامت جامعه آسيب مي‌رساند.»
رضاپناه در پايان گفت: «هدف‌گذاري دستيابي به 25درصد محصولات سالم و ارگانيك در برنامه پنجم قابل تأمل است واين سؤال مطرح مي‌شود كه تكليف 75درصد باقي مانده چيست؟»
«مهدي مهدي‌پور» دبير انجمن ارگانيك ايران نيز به معرفي برند ارگانيك ايران پرداخت و گفت: «انجمن در سه سال گذشته پيشنهاد تدوين استاندارد ملي ارگانيك را ارائه كرد كه مرجع آن استاندارد بين‌المللي است.»
«ضرابي» عضو انجمن ارگانيك ايران نيز هدف اصلي توليدات ارگانيك را بهبود كيفيت زندگي و حفظ سلامت جامعه دانست و تصريح كرد:«بايد نحوه مصرف الگوي مصرف مواد غذايي در كشور تغيير كند.»
وي افزود:«توليد نهاده‌هاي ارگانيك و بيولوژيك براي جايگزيني مواد شيميايي در دستور كار انجمن ارگانيك قرار دارد.»
ضرابي تصريح كرد: «روند توليد و عرضه محصولات ارگانيك موج تحقيقاتي و فناوري‌هاي نويني را در كشور به‌وجود آورده است، مانند توليد كودهاي بيولوژيك و عوامل كنترل‌كننده بيولوژيك آفت‌ها


تاریخ خبر: 13900219
نوروز مبارک - بهار 1404
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
ایران به ریاست شورای بین‌المللی زیتون انتخاب شد
جلسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا با معاونت امور بین الملل اتاق ایران برگزار شد
آدرس جدید دفتر کارگزاری درخواست ویزای اسپانیا- آبان 1402
آرشیو
 
 




Tel: +9821-88345734
Fax: +9821-88345736
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید



هشدار مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا

اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا به اطلاع عموم فعالان اقتصادی می‌رساند که در ماه‌های اخیر مواردی از استفاده نادرست از عنوان این اتاق در فراخوان‌ها و اطلاعیه‌های مرتبط با اعزام هیأت‌های تجاری، برگزاری نمایشگاه‌ها و ارائه خدمات مسافرتی مشاهده شده است.

بدین‌وسیله تأکید می‌شود که صرف عضویت اشخاص حقیقی یا حقوقی در اتاق مشترک، به‌هیچ‌وجه به‌منزله تأیید عملکرد، مواضع یا فعالیت‌های اجرایی ایشان از سوی اتاق نیست.

از این‌رو، از همه فعالان اقتصادی محترم درخواست می‌شود پیش از هرگونه اقدام یا همکاری بر اساس اطلاعیه‌هایی که تحت عنوان یا با ادعای همکاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا منتشر می‌شود، نسبت به صحت و اصالت آن از دبیرخانه رسمی اتاق استعلام نمایند.

بدیهی است هرگونه سوءاستفاده از نام، نشان یا اعتبار اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا از طریق مراجع ذی‌صلاح حقوقی قابل پیگیری خواهد بود.

EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی